10. června 2007

Jak jsem přišel o svůj zdroj

Zdroje jsou samozřejmě různé. Zdroje informací, zdroje vody atd, atd. Když člověk o některý z těchto zdrojů přijde, samozřejmě jej to velmi mrzí. Já ale přišel o zdroj energie dodávající elektrický proud komponentám v pc. Jak je tomu v 90% případů, bylo to díky bouřce.

Teď si zřejmě myslíte, že jsem taky takový pako, co během bouřky vysedává u počítače. Mýlíte se. Občas se jdu dokonce kochat světelnými efekty na balkón:-)) Vím dobře jaké má úder blesku následky na elektroniku, takže při každém bližším zahřmění automaticky "šutdajnuju" pc (shutdown-vypnout) a pro jistotu vypnu ze sítě, tj. vytáhnu ze zásuvky. Jenže tentokrát mi to bylo málo platné. Energetická špička si přiletěla zdaleka. Zřejmě nebyla výrazná aby se ji pojistky z hlavní rozvodné skříně ráčily včas eliminovat, takže si v klidu pokračovala až ke koncovým spotřebičům. Já byl tou dobou mimo byt. Takže jsem neměl ani tušení, že je někde byť vzdálená bouřka.



Zdroj u pc mi sice za nějaký peníz vyměnili v servisu za rohem za půl hodiny, ale přesto. Cestou zpět jsem se na schodech málem srazil (tradičně) s důchodcem Bláhou. Sršely z něj blesky a hromy i po bouřce a s mohutným funěním táhnul obrovskou televizi. Do servisu. Za pár minut tudy svižně prosvištěla sousedka třímající mikrovlnku, následována sousedem s audiokomponentami. Takže jsem na tom se svým elektronickým bytovým portfoliem byl nakonec ještě nejlépe. V nejbližší době mám v plánu vrhnout se do krámu pro přepěťové ochrany, které nebudou hlídat jen u pc, ale i u chladničky, sporáku, tv, minivěže atd. Samozřejmě, že pokud by blesk uhodil přímo do domu, tak nepomůže mnohdy ani to, ale od čeho máme pojištění, že?:-))

Tak vypínejte své elektronické "miláčky" ze zásuvky, ať si můžete užívat svojí skvělé digitální zábavy a místo toho neobvoláváte opraváře.

Žádné komentáře: